Harap Kabinet Malaysia tidak meminggirkan wakil Terengganu


1. Pemuda Pakatan Harapan (HARAPAN) Terengganu yang bermesyuarat pada 29 Mei 2018 mengambil maklum mengenai proses pembentukan Kabinet Malaysia yang masih berjalan.

2. Pemuda HARAPAN Terengganu berpendapat, adalah penting untuk Kabinet Malaysia tidak meminggirkan wakil Terengganu dalam senarai penuh Kabinet ini nanti. Ia mustahak agar suara dan segala kepentingan rakyat Terengganu boleh disuarakan dan tidak terlepas pandang di peringkat Pusat.

3. Kami sebulat suara mencadangkan Pengerusi HARAPAN Terengganu, YM Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad sebagai wakil Terengganu untuk berada dalam Kabinet. Selain status beliau sebagai orang nombor satu HARAPAN Terengganu, beliau juga merupakan tokoh yang konsisten menyuarakan isu-isu dan permasalahan yang melibatkan kepentingan rakyat Negeri Terengganu.

4. Dato' Raja Kamarul Bahrin turut mendapat sokongan dari wakil NGO dan tokoh masyarakat negeri Terengganu sebagai wakil negeri Terengganu ke Kabinet.

5. Pemuda HARAPAN berharap agar Perdana Menteri dan pimpinan HARAPAN Nasional mempertimbangkan cadangan ini bagi memastikan suara rakyat Terengganu dilibatkan dalam Kabinet.

Hasbie Muda
Ketua Pemuda HARAPAN Terengganu
30 Mei 2018
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan