AWAN Negeri Sembilan sokong parti, PH realisasikan rancangan

Konvensyen Angkatan Wanita Amanah Negara (AWAN) Negeri Sembilan telah berlangsung dengan jayanya semalam di Dewan Aspirasi/ Aspiration Hall, Senawang.

Program yang dimulakan dengan kata aluan Ketua Wanita AWAN Negeri Sembilan, memberi suntikan semangat kepada semua perwakilan dan pemerhati yang hadir.

“Kemenangan ini perlu kita isi dengan sebaiknya. Sebagai contoh seperti orang baru kahwin, melalui proses mengenali pasangannya,” kata Puan Norwani Ahmad.

Justeru menurut beliau, perubahan itu akan berlaku tetapi akan mengambil masa.

“Kitalah yang memberi sokongan kepada parti dan Pakatan Harapan (PH) untuk merealisasikan segala yang dirancang,” kata beliau.

Beliau turut mengingatkan para perwakilan dan pemerhati agar bersedia dari sekarang untuk pemilihan kepimpinan baharu pada 2019.

“Saudari kini, perlu buat kerja. Biar dikenali sebagai orang yang mampu memimpin. Kita naikkan muka-muka baru untuk memimpin,” ujarnya.

Program diteruskan dengan deklamasi Puisi Merdeka oleh Atriza Umar yang bertajuk ‘Tanah Air’ karya Tongkat Warant atau nama sebenarnya, Usman Awang.

“Puisi ini saya pilih bersesuaian dengan perubahan iklim politik negara kita kini. Malaysia Baharu,” terangnya kepada para hadirin.

Tambah beliau lagi, puisi sasterawan negara ini sangat tepat dan kenanya dengan keadaan negara sekarang, walau telah lama ia dituliskan.

Program diteruskan dengan tayangan multimedia sorotan dua tahun AWAN Negeri Sembilan.

Dalam majlis perasmian penutup Konsvensyen, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Maharani, Johor Darul Takzim YB Norhayati Bachok telah menyampaikan pesanan beliau yang bersemangat lagi bermanfaat buat para Perwakilan dan pemerhati.

Katanya, kemenangan ini adalah satu anugerah Allah yang perlu kita jaga dan peliharanya dengan baik.
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan