MP Sri Aman sahkan tidak menyokong PN

Ahli Parlimen Sri Aman, Dato’ Masir Kujat mengesahkan bahawa beliau tidak menyokong Kerajaan Perikatan Nasional (PN) ketika Sidang Dewan Rakyat Penggal Ketiga sehari yang diadakan di Bangunan Parlimen hari ini.

Beliau berkata, ketika tiba di Dewan Rakyat, kerusi telah ditetapkan untuk beliau bersama-sama dengan penyokong Perikatan Nasional (PN) di Dewan Rakyat.

“Oleh kerana tempat duduk sudah diperbaiki, saya tidak mempunyai pilihan selain duduk di tempat yang saya tetapkan.

“Saya ingin menjelaskan bahawa saya adalah anggota Majlis Presiden Parti Sarawak Bersatu (PSB) dan PSB adalah parti pembangkang di peringkat Persekutuan dan Negeri Sarawak.

“Saya tidak sepatutnya diatur oleh Speaker untuk duduk dengan backbenchers PN kerana PSB tidak menyokong PN,” ujar beliau dalam satu kenyataan petang ini.
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan