Jangan rakyat di kelirukan.



6.61B adalah nilai tawaran. Yang hendak di ketahui berapa sudah di bayar?.

2. Jika cadangan batalkan sahaja. Jika berani sangat.. keluarkan senarai nama projek Runding Terus ini.. termasuk Projek mini Putrajaya Kerajaan Pahang. Syarikat mana yang dapat projek nego.

3. Jika Ahli Parlimen pun 'rabun' dalam isu membezakan yang mana dibawa dalam kabinet dan mana tidak untuk kelulusan. Jangan ingat rakyat pun rabun.

4. Untuk makluman Ahli Yang Berhurmat khas dari UMNO. Perkara perlu di bawa dalam kabinet ialah kelulusan Projek Pengswastaan bukan projek kelulusan runding terus.

5. Bagi projek Runding Terus, tidak ada prosedur Kewangan yang menghendaki perlu dibawa untuk kelulusan kabinet. Itu bidang kuasa Menteri Kewangan membuat keputusan 'setuju atau tidak'.

6. Maka dalam isu pendedahan projek Nego atau runding terus tanpa tender ini..6.61 Billion Ringgit untuk 101 syarikat.. Berapa syarikat itu tidak melalui sokongan Kementerian dan Menteri sendiri. Itu yang kami mahu tahu sebagai nitezen.

7. Apa-apa pun satu Jawatankuasa di Kamenterian Kewangan memang wujud di MoF untuk menilai sebarang projel nego.. Antara yang terlibat ialah EPU dan ICU.

8. EPU dan ICU semasa Kerajaan PH dibawah bidang kuasa Menteri Ekonomi ia itu Azmin Ali.

Bagaimana dia boleh terlupa? Anda keliru dan rabun wahai ahli Yang Berhurmat, pergilah berubat. Kami masih okeylah, tidak keduanya ia itu 'rabun dan keliru'

Sang Kelembai

August 25, 2020
Kuala Lumpur.
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan