Rakyat Sudah Meluat,Najib Yang 'Syok Sendiri''

Oleh Onn Abu Bakar

Saya ambil maklum nasihat yang disuarakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kepada rakyat untuk memilih pemimpin yang benar-benar mampu mentadbir negara dan bukannya pemimpin 'syok sendiri'.

Najib Razak mesti terima hakikat sebenar daripada sekarang dan keluar dari alam khalayannya untuk menghadapi realiti. Kini bukan sahaja anak muda tidak menyokong Umno BN tetapi ramai veteran Umno juga sudah tidak percaya lagi kepada Umno.

Semua sedia maklum bahawa kerajaan Umno BN tabur jasa kepada rakyat sedikit sedangkan kaut duit rakyat dengan ketirisan, rasuah, penyelewengan yang terlebih dilakukan.

Bukan itu sahaja, rakyat kini terpaksa berhadapan dengan realiti kehidupan yang sukar dengan kos sara hidup yang tinggi, GST, pelbagai jenis subsidi rakyat dihapuskan dan peningkatan harga barangan.

Teramat penting bagi kerajaan Najib Razak untuk tidak 'syok sendiri' dan kembali kepada realiti kesusahan yang terpaksa dilalui oleh rakyat pada hari ini.

Baru-baru ini, kaji selidik yang dijalankan oleh Invoke Malaysia menunjukkan hanya 3 daripada 10 rakyat Malaysia menamakan Najib Razak sebagai Perdana Menteri pilihan mereka selepas PRU14.

Ini secara jelas menunjukkan Najib Razak tidak popular di kalangan rakyat Malaysia lagi untuk terus menerajui negara.

Kerajaan Umno BN juga dilihat tidak dapat melaksanakan tanggungjawab dengan penuh integriti setelah ramai pemimpinnya yang terpalit dengan rasuh dan salahguna kuasa.

Rakyat kini sukar untuk menikmati manfaat kerana segala amanah yang dipertanggungjawabkan tidak dilaksanakan dengan sebaiknya.

Onn Abu Bakar
Penyelaras Parlimen Sembrong
Ahli Majlis Pimpinan Wilayah Persekutuan
Parti KEADILAN Rakyat
Share on Google Plus

About Voice Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan