Mahathir nafi pendirian bercanggah ulas skandal seks menteri dulu, kini

KUALA LUMPUR, 28 Julai — Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menolak dakwaan mempunyai pendirian yang bercanggah terhadap dakwaan-dakwaan seks yang menjejaskan ahli kabinetnya yang lepas dan pada masa kini.

Beliau menyentuh perkara ini dalam satu artikel yang dipos dalam laman blognya, Chedet. bertajuk “Contradiction’, yang menyatakan:

“1. telah dituduh bercanggahan dalam pendirian saya sendiri berhubung reaksi saya terhadap
dakwaan salah laku seksual menjejaskan seorang ahli Kabinetnya pada 1998 dan isu video seks yang sedang hangat sekarang ini yang dikaitkan dengan seorang lagi ahli Kabinetnya pada masa kini.

2. Tidak ada percanggahan.

3. Tindakan yang diambil pada 1998 bukannya berdasarkan klip video. Itu muncul kemudian. Mahkamah telahpun buat keputusannya. Video berikutnya tidak mempengaruhi mahkamah atau sesiapa pun. Ia tidak mempengaruhi saya.

4. Dalam kes terbaru ini, video muncul dahulu. Sudah tentu ia satu cubaan untuk menghitamkan nama seorang yang tertentu itu bagi merosakkan masa hadapannya.

5. Sekiranya saya hendak melakukan jangkaan aksi, saya akan menjadi aksesori kepada plot. Saya tidak berhasrat menjadi alat kepada dalang. Saya tidak akan menjadi sebahagian daripada politik kotor yang sedemikian.” — Bernama
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan