Muhyiddin: PPBM bukan untuk Ali Tinju, Jamal


PUTRAJAYA: PPBM hari ini menegaskan parti itu hanya menerima permohonan keahlian mereka yang berpegang kepada prinsip perjuangan dan memiliki rekod serta sikap yang baik.

Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata permohonan individu yang mempunyai rekod buruk tidak mungkin diterima oleh parti itu dengan mengambil contoh pemimpin gerakan baju merah, Ali Tinju dan Datuk Seri Jamal Md Yunus.

“Media dulu kan suka cerita pasal Ali Tinju ni, sama dengan Jamal ‘jamban’. Orang macam ni tak kan kita nak bagi masuk?” katanya disusuli gelak tawa pemberita.

Mengulas permohonan Ali menyertai PPBM, beliau berkata: “Kita (PPBM) ni ada prinsip. Kita juga akan hanya menerima mereka-mereka yang berpegang kepada prinsip perjuangan parti juga.
“Jika mempunyai rekod-rekod buruk atau buat perkara-perkara yang tidak baik, itu akan diputuskan. Kalau kita anggap dia tidak baik, kita akan tolak lah,” katanya.

Semalam, FMT melaporkan Ali menyerahkan permohonan itu kepada Setiausaha Agung PPBM Datuk Marzuki Yahya.

Bekas anggota tentera yang pernah menyertai “senaman punggung” pada 2012 di luar rumah Pengerusi Bersih ketika itu, Datuk S Ambiga, berkata beliau hilang kepercayaan terhadap Umno susulan dakwaan skandal rasuah mengaitkan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak dan beberapa pemimpin parti itu.

“Saya masuk PPBM atas kehendak sendiri. Saya di Umno dahulu bukan di pihak pengurusan parti, jadi kita hanya ikut apa yang dikatakan pimpinan atasan, tapi tindakan pimpinan atasan buat saya hilang kepercayaan,” kata Ali.
https://denyutreformasi.blogspot.com/
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan