Dedah Tabung Haji, Rafizi anggap paling teruk ‘disumpah seranah’

KUALA LUMPUR, Pendedahan berkaitan kepincangan Tabung Haji mengakibatkannya menerima “sumpah seranah” antara paling teruk dialami Rafizi Ramli.

Mula mempersoal Tabung Haji sejak Mac 2015, pemimpin PKR mengakui beliau dikeji berterusan dan tidak ramai rakannya “berani” memberi sokongan kerana takut menjadi mangsa serangan.

“Dalam banyak-banyak pendedahan yang saya pernah terlibat, antara sumpah seranah yang paling teruk saya terima adalah bila saya bangkit bercakap mengenai kepincangan kewangan Tabung Haji,” katanya.

“Saya ditahan, didakwa dan masih menjalani perbicaraan kononnya memfitnah Tabung Haji. Ada pimpinan kanan yang menuduh kononnya saya telah menyebabkan ribuan orang Islam tidak boleh menunaikan ibadah haji”.

Menulis di Facebook semalam, Rafizi mengakui beliau mengambil risiko membongkar masalah pengurusan di Tabung Haji dan berharap fakta yang dibentangkannya diambil kira.

Beliau berharap sebarang pembongkaran pemimpin parti lawan tidak diabai dan faktanya “ditolak bulat-bulat” dan dianggap fitnah.

“Jangan ulangi episod Tabung Haji — walaupun faktanya jelas, ramai-ramai bersekongkol menyembunyikan kerosakan dan menidakkan kebenaran hanya kerana yang membawa fakta itu seorang dari parti lawan,” katanya.
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan