Tiada kerjasama PAS-PKR menjelang PRU14, kata PAS

PETALING JAYA: Kerjasama PAS-PKR tidak akan berlaku termasuk membabitkan isu penentuan kerusi pilihan raya umum ke-14 (PRU14), lapor Berita Harian.

Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dilaporkan berkata perkara itu jelas selepas parti Islam itu memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR pada Mei lalu.

“Walaupun PAS dan PKR masih ada ruang untuk berbincang, setakat ini kami tidak akan berbuat sebarang rundingan dengan PKR.

“Kalau Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail kata mahu berbincang dengan PAS berkenaan penentuan kerusi PRU14, bagi kami senang sahaja, PKR jangan bertanding mana-mana kerusi yang PAS bertanding,” katanya.

Minggu lalu, Wan Azizah tidak menolak kemungkinan bekerjasama dengan PAS dalam perkara penentuan kerusi pada PRU14, selepas hampir 3 bulan parti Islam itu memutuskan hubungan dengan PKR.

“Memang objektif kita adalah menjatuhkan Barisan Nasional. Kalau ada apa-apa yang boleh membantu kita ke arah itu, kita akan cuba,” katanya mengulas mengenai isu pembahagian kerusi di antara PKR dan PAS pada PRU akan datang bagi mengelak pertandingan 3 penjuru.



Share on Google Plus

About Voice Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan