Wanita Kelantan lebih serasi dengan Amanah


Wanita Kelantan yang aktif dalam pelbagai bidang dan memiliki keupayaan kepimpinan yang tinggi amat serasi dengan Parti Amanah Negara (AMANAH) yang bersifat inklusif dan berwawasan.

Timbalan pengerusi AMANAH Kelantan, Muhammad Husain berkata penyertaan wanita menyaingi lelaki dalam kemasukan ahli baharu yang begitu rancak di negeri ini terutama selepas pilihanraya umum yang lalu.

“Bukan sahaja begitu ramai wanita menyertai parti kita malah beberapa cawangan ditubuhkan oleh wanita sahaja dan terdapat banyak cawangan yang diketuai oleh wanita,” katanya ketika merasmikan konvensyen AWAN negeri Kelantan kali kedua di Kota Bharu pagi ini.

Di kawasan-kawasan tertentu di Kelantan katanya AMANAH jelas disemarakkan oleh aktivis wanita terutama di kawasan pedalaman.

“Di kawasan Jeli dan Gua Musang jelas usaha kalangan wanita menyebarluas parti AMANAH kadangkala mengatasi kaum lelalki.

“Saya sendiri terus menerus di panggil penggerak-penggerak wanita kita yang menganjurkan pelbagai program dan mengatur penubuhan cawangan-cawangan baru,” katanya.

AMANAH Kelantan katanya, mendapat sambuta hangat selepas pilihan raya umum 9 Mei lalu dengan mendapat antara dua dan tiga ribu ahli baru setiap bulan.

“Dengan sambutan ini kita perlukan para pemimpin wanita untuk merangka program-program yang wajar untuk meningkatkan keupayaan ahli baharu ini,” katanya.

Mengenai kedudukan Pakatan Harapan (PH) yang kini berstatus pembangkang di Kelantan, beliau yakin wanita mampu menjadi penyumbang besar untuk memenangi pilihanraya akan datang.

“Dengan kesungguhan yang ditunjukkan pihak AWAN seperti konvensyen yang dihadiri begitu ramai hari ini kita semakin yakin untuk berjaya utuk ambil alih negeri.

“Kita PH adalah gabungan pelbagai parti dan AWAN perlu bekerja lebih rapat dengan parti-parti lain bagi mewujudkan sebuah gerakan yang lebih mantap,” katanya.

Turut berucap di majlis itu adalah ADUN Maharani, Norhayati Bachok mewakili AWAN Nasional dan Ketua AWAN negeri, Normala Mohd Nadzar
https://denyutreformasi.blogspot.com/
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan