Masuk BN jika Umno terbubar, kata Mohamad Hasan


MELAKA: Ahli Umno seluruh negara diminta menjadi ahli terus Barisan Nasional (BN) sekiranya Umno terbubar, kata Timbalan Presidennya Datuk Seri Mohamad Hasan.

Beliau berkata, langkah menjadi ahli terus BN itu hanyalah bersifat sementara bagi menunggu kepimpinan Umno memulihkan kembali parti tersebut.

“Kalau terbubar Umno ada 4 cara untuk kembalikan keadaan seperti biasa, jika perlu kita jadikan BN rumah tumpang sekejap. BN (boleh) ambil ahli terus jadi (ahli Umno) masuk (BN) terus, sementara pulihkan Umno,” katanya di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perjumpaan khas Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bersama kepimpinan Umno Negeri Melaka di Kampung Bertam Ulu di sini.
Sementara itu, Ahmad Zahid ketika berucap pada majlis itu berkata, beliau tidak akan menuruti nasihat Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk membubarkan Umno kerana parti itu masih mempunyai amanah dan tanggungjawab untuk memperjuangkan nasib rakyat.

“Saya tidak mahu mengkhianati ahli Umno yang setia dengan perjuangan membela nasib rakyat, malah kita akan bersama sepentas dengan parti lain, antaranya PAS dalam memperjuang isu seperti menolak ICERD (Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum),” katanya.

Jumaat lepas (9 Nov) Dr Mahathir dilaporkan berkata, beliau menasihatkan Ahmad Zahid membubarkan Umno kerana parti itu kini hanyalah sebuah badan berdaftar dan tidak lagi memperjuangkan kepentingan bangsa, agama dan negara.
https://denyutreformasi.blogspot.com/
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan