Kit Siang cabar Najib namakan individu dalam dakwaan penubuhan PPBM

PETALING JAYA: Lim Kit Siang mencabar Najib Razak menamakan individu dalam dakwaan bekas perdana menteri itu yang DAP mencadangkan PPBM ditubuhkan untuk memecahbelahkan orang Melayu.

Veteran DAP itu yang mengetawakan dakwaan itu semalam berkata, rakyat berhak tahu orang yang mampu meyakinkan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad dengan rancangan jahat itu.
“Siapa orang ini, kalau adalah?” soalnya dalam kenyataan hari ini.

Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu menjangkakan Najib tidak mampu menamakan individu terbabit, “walaupun jika orang itu wujud, ia sekurang-kurangnya akan menyelamatkan kredibilitinya dengan menyatakan dia tidak berbohong”.
Lim mengulas kenyataan Najib ketika merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Pendang kelmarin.

Semalam, Utusan Malaysia melaporkan penasihat Barisan Nasional itu mendakwa Lim mencadangkan penubuhan sebuah parti Melayu baru kepada Mahathir yang kemudiannya menubuhkan PPBM.

Ahli Parlimen Pekan itu dilaporkan berkata: “Dalam kepala DAP, Kit Siang hendak jatuhkan kerajaan Umno dan Barisan Nasional, pecah belahkan orang Melayu, peralatkan orang Melayu sendiri dan gunakan orang Melayu sebagai alat untuk menjatuhkan orang Melayu sendiri.”

Lim berkata, walaupun sebelum pilihan raya umum pada 9 Mei 2018, beliau sudah didakwa menjadi dalang terhadap semua rancangan Pakatan Harapan.

Katanya, Umno menuduh Mahathir menjadi konconya, manakala MCA dan Gerakan pula mendakwanya menjadi boneka Mahathir.

“Malah sekarang, parti dalam BN tidak boleh memutuskan siapa yang menjadi konco dan boneka.”
Share on Google Plus

About Editor Akhbar Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan