“Pendaftaran akaun pelanggan menerusi myTNB telah meningkat 47.8 peratus kepada 3,331,156 bermula 18 Mac sehingga 3 Mei berikutan ramai pelanggan yang duduk di rumah memilih untuk melakukan pelbagai transaksi berkaitan TNB menggunakan portal dan aplikasi itu.
Malah sebelum ini, TNB turut mengumumkan penangguhan pembacaan meter serta penghantaran bil ke premis akan dihentikan sementara waktu, jadi penggunaan elektrik pelanggan dikira berdasarkan penggunaan bulan sebelumnya (bil anggaran), katanya.
Megat Jalaluddin turut menasihat pelanggan agar segera menjelaskan bil mereka dan tidak berlengah sehingga tempoh PKP tamat bagi mengelakkan tunggakan bil yang membebankan.
Selain portal dan aplikasi mudah alih myTNB, pelanggan juga boleh menjelaskan bil mereka melalui platform perbankan internet sekiranya mereka telah mendaftar bil mereka sebagai pembayar selain pembayaran dalam talian melalui JomPAY.
Beliau berkata, TNB sedia maklum terhadap kekangan yang dihadapi oleh pelanggan tanpa telefon pintar atau kemudahan internet dan justeru pembayaran secara tunai masih boleh dibuat di beberapa lokasi terpilih seperti pejabat pos, Petronas Kedai Mesra serta kedai serbaneka terpilih. — Bernama
0 comments:
Catat Ulasan