H355: PAS mengubah warna Malaysia

Oleh USTAZ ROSLI ABDUL JABAR

Apabila PAS terlibat sama dalam himpunan Bersih, Malaysia jadi kuning, bila PAS anjurkan himpunan Fastaqim, Malaysia jadi hijau, kini warna ungu@purple pula bakal mewarnai Malaysia. Kuala Lumpur pastinya ungu dengan warna tema himpunan menyokong RUU 355 pada 18 Februari 2017 ini.

Memilih warna ungu bukan hijau, tidaklah bermakna PAS telah hilang kehijauannya, PAS itu hijaunya sampai ke tulang, warna kegemaran Rasulullah SAW itu pastinya tetap menjadi warna rasmi PAS. Datanglah apa warna sekalipun PAS itu tetap hijau, makan hijau, minum hijau, tidur hijau, jaga hijau, duduk hijau berdiripun hijau, semuanya hijau.

Tapi PAS sebagai penganjur himpunan menyokong RUU 355 memilih warna ungu bukan hijau, kerana kalau hijau dikatakan himpunan PAS, macam Himpunan Fastaqim. Sedangkan himpunan ini bukan ahli PAS sahaja yang berkumpul, malahan umat Islam yang cintakan agamanya, walaupun bukan PAS juga turut hadir.

Himpunan ini adalah bertujuan untuk menyatakan sokongan terhadap pindaan akta Mahkamah Syariah, siapa sahaja boleh sokong malahan yang bukan Islam sekalipun. PAS buat himpunan untuk mengajak semua menyokong sokong pindaan RUU 355. Nanti apabila hijau orang kata himpunan PAS, yang bukan PAS takut untuk datang.

Hijau sinonim dengan PAS, asal pakai hijau sahaja orang kata ini orang PAS. Tidak semua orang boleh pakai, ada yang alergik dan ada yang tak berani pakai. Kalau ungu semua orang boleh pakai, orang PAS, BN, PKR, PAN, DAP dan takde parti sekalipun, asalkan dia sokong pindaan RUU 355.

Yang pasti apa sahaja warna tema himpunan melibatkan PAS, ia akan menjadi warna lukisan lautan manusia di mana sahaja tempat berhimpun. Rata-rata ahli dan penyokong PAS sudahpun memiliki baju ungu tema sokong RUU 355. Warna ungu Malaysia pasti akan mewarnai Malaysia.

Itulah kekuatan yang dimiliki PAS, insya Allah PAS mampu mengubah warna kehidupan rakyat Malaysia. PAS mampu menukar warna pemerintahan Malaysia sebagaimana kemampuan PAS mewarnakan Malaysia dengan warna tema himpunannya. Selamat berhimpun. Insya Allah kita berjumpa di sana, di sana, di sana...

Penulis ialah Pesuruhjaya PAS Negeri Pahang yang juga Adun Tanjung Lumpur.
Share on Google Plus

About Voice Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan