Andaikata saya berpeluang soal balas individu dalam kes audio rakaman tu!

Oleh Hanipa Maidin

1. Saya tak pasti adakah individu yang suaranya wujud dalam rakaman audio mengenai kerjasama parti suci dengan parti sarkas, yang sebut terima wang dari parti sarkas, akan memfailkan saman ke atas pihak yang mendedahkan rakaman audio itu.

2. Ada dua isu yang saya nak sebut sikit berkaitan isu rakaman audio ini.

3. Pertamanya, masa saya dan kawan-kawan yang dalam kepimpinan AMANAH sekarang berada dalam kepimpinan parti suci dulu , kami dok fikir nak hancurkan parti sarkas 24 jam je. Kes-kes spt audio rakaman ni bukan sahaja tak terfikir, terlintas dalam kepala pun , saya percaya, tak pernah berlaku.

4. Keduanya, andaikatalah simamat yang suaranya wujud dalam rakaman audio tu berhajat untuk saman ataupun individu yang namanya disebut dalam rakaman itu juga hendak saman ( bagi menjaga reputasi mereka lah ) dan diandaikan saya terlibat sebagai peguam kepada orang yang disaman itu, mesti seronok giler dapat menyoal balas ,dalam mahkamah, individu atau individu2 itu.

5. Saya adalah pengalaman sikit2 soal balas saksi ni. Tapi kes rakaman ni, jikalah berakhir di mahkamah dan diandaikan saya berpeluang soal balas..rasanya ini kes yang paling lejen lah.
Allah lebih tahu.

YB Sepang
01-03-2018
Share on Google Plus

About Voice Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan