Jangan Sampai Rakyat Fedup !

Oleh Mohd Sayuti Omar

Isu siapa akan jadi PM siapa akan mengepalai komponen Harapan nampaknya tidak mudah tuntas. Setengah pemimpin atau jurucakap parti parti dalam Harapan terus bercakap saling ulas mengulas dan melempar berbagai pendapat.

Pihak itu berkata begini pihak ini berkata begitu. Sukar untuk dihentikan. Polimek mengenai siapa akan jadi PM masih belum ada jalan penamat. Kasusnya sama hebat dengan isu 1MDB.

Kadang kadang naik meluat sudah mengikut perkara ini. Saya bimbang tanpa ada henti mengenai perkara ini menyebabkan orang ramai jadi fedup akhirnya tawar hati untuk mendukung Harapan. Janganlah berlebih lebih sangat.

Kalau boleh jurucakap dan juruulas dalam parti komponen itu tidak mudah jadi "cepelak" mulut..untuk mengulasnya. Tutuplah isu itu dan tumpukan kepada kerja untuk menang dahulu.

Cara mempertikaikan soal siapa PM siapa pengerusi, siapa presiden itu tidak profesional.. ia seperti fikiran Mat Jenin sahaja.

Atau pun isu ini macam kisah perempuan gila yang dicerita dalam Quran membuat simpualan tali tetapi tidak sudah sudah kerana sering kali merombaknya. Apakah para pemimpin Harapan sudah GILA?
 Trims.
Share on Google Plus

About Voice Rakyat

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Catat Ulasan